Australia Zoo, Montville, Mooloolaba och Stradbroke Island med camping!

Efter Rainbow Beach åkte vi till Australia Zoo. Där hade vi en underbar dag med härligt väder och massa djur! Vi kollade på häftiga shower och klappade gosiga djur.

Efter zoo-besöket åkte vi till byn Montville som ligger uppe i bergen. Jag har varit där tidigare, med min Au Pair-familj och jag kände att jag verkligen behövde ta med tjejerna dit. Vägen upp i bergen är magisk, med otroliga usikter över gröna ängar.

Efter en kortvisit till Montville åkte vi till vår campingplats Coochin Creek som skulle bli första tältningen. Motorvägen var avstängd och vägen som skulle ta 20 minuter tog 1.40 på grund av att vi missade rätt avfart 2 gånger och fick köra massa mil för att komma tillbaka. Väl framme på campingplatsen ställde Ebba och jag upp vårt nya tält och inredde med ficklampa, filtar och kuddar. Lyxigare än så blev det inte. Bella och Maja skulle sova i bilen då de var livrädda för alla kryp och var övertygade om att det skulle va bättre där än i tältet. Men det var Ebba och jag som låg dubbelvikta av skratt i tältet efter att vi hört Bellas och Majas kvävda skrik och slag ifrån bilen, då Maja tillslut råkat sätta sig på tutan. Allt för en skalbagge i taket. En natt jag alltid kommer att minnas!

Nästa morgon bar det iväg mot Mooloolaba för en dag på stranden. Jättehärligt! Det blev ännu en natt på Campingplatsen för att sen åka hela vägen till North Stradbroke Island med färja där Ebba och jag campade medan Bella och Maja tog in på hostel. Man skulle kunna säga att jag och Ebba embraceade campinglivet aningen mer!
På Straddie gick vi massor och kollade på den fina natur, och tjejerna passade även på att sjunga ut över stupet!